DIP POLSKA UCZESTNICZY W UNIKATOWYM PRZEDSIĘWZIĘCIU PRZEKOPU MIERZEI WIŚLANEJ!

Kanał żeglugowy przechodzący przez Mierzeję Wiślaną był jednym z najczęściej komentowanych planowanych wydarzeń gospodarczych w Polsce w 2019 roku. Przekop wchodzi w kolejny etap. Pod koniec października zakończyła się wycinka drzew w związku z jego przygotowaniem. Objęła ona około 25 hektarów, tj. około 0,5 procent obszaru leśnego na Mierzei Wiślanej. Zarówno teren leśny jak i poszczególne fragmenty Mierzei Wiślanej zabezpieczone będą przez DiP Polska. Aktualnie prace polegają na wytaczaniu granic terenu budowy oraz parku maszynowego. Panele Pełne Alucynk doskonale sprawdzają się w tego typu ciężkich warunkach atmosferycznych oraz długoterminowej budowie.


 

Wykonawcą inwestycji zostało polsko-belgijskie konsorcjum, natomiast Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni. Projekt obejmuję budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, nowy układ drogowy z ruchomymi stalowymi mostami o pionowej osi obrotu, które umożliwiać będą przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą; budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym. Kanał żeglugowy ma mieć 1 km długości i 5 metrów głębokości. Docelowo ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 metrów, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r.

 

Poniżej przedstawiamy plan budowy kanału żeglugi wraz z pierwszymi zdjęciami z placu budowy.

mierzeja wislana projekt przekopu DiP Polska